Bahan-bahan untuk menghias hantaran kawen


-
-
-
-
sekarang ni macam-macam design dulang hantaran yang moden dan cantik. masa nak pilih dulang hantaran tu memang rambang mata dibuatnya. akhirnya dni pilih dulang hantaran yang macam ni.. warna putih... ikutkan deen, dia nak jenis segi empat tapi masa tu dah habis stok untuk dulang bentuk segi empat. tinggal jenis bulat je... bulat pun, bulat la... tetap lawa di mata dni. hehe...





harganya dalam RM15-19 macam tu... dni dah lupa berapa harganya sebab beli masa bulan puasa hari tu... dni pilih dulang yang simple sebab dni nak deco sendiri dulang hantaran dni... syiok tau hias dulang hantaran. puas hati dengan hasil kerja tangan sendiri ^___^ antara barangan yang diperlukan untuk menghias dulang hantaran adalah;






segulung kain lace bercorak untuk balut polisterin





renda




polisterin mengikut saiz dulang




errr.. bulu ayam... hehe





dua jenis bunga untuk hiasan



dedaunan...




fiber? betul tak? dni tak tahu namanya..;p






dulang yang separuh siap dihias...




dan yang telah siap dihias ^___^




dni letakkan polisterin yang siap dibalut dengan kain lace ditengah-tengah dulang pastu dni tutup kawasan yang kosong sekeliling polisterin tu dengan bulu ayam... kalau nak gunakan fiber tu pun ok juga... hehe.. simple je hiasan hantaran dni buat, tapi ALhamdulillah, dni puas hati... dapat juga tengok hasil kerja sendiri untuk kegunaan hari paling bersejarah dan terindah... InsyaAllah kalau ada yang nak tempah gubah hantaran untuk pertunangan/prkahwinan dni boleh ambik upah untuk siapkan. ceyceyhhhh ;)




-

13 comments:

Peri PiA said...

kretip nya ;)
ak dulu xlarat nk pk dah,hihi

eT said...

sonok kn tgk hasil...akak dulu pon sendiri bikin hantaran...jimattt..hehe

Tihara said...

pandai dni hias hantaran..leh wat biz ni :)

Chekgu Azrine said...

kreatif erk dini.. akak keras tangan la dik.. hehehe

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

pandainye dini rias. kreatif. =)

Azzah said...

cantik2 hantarannya..azzah pun buat sendiri dan bunga buat bunga sabun..

puanbee said...

cantik , memang puas hati buat sendiri dulu akk buat sendiri juga , tp dulu pesen guna kotak jernih keras tu hehe

cik chinta said...

ahaaa...comey la dni. dni tunjukla satu2 ek. kite kan da x larat nak pkir bg hantaran ape tau. sebab kite duk jauh kan. ni prepare paling last before balik sabah keje. pastu balik mmg tgl kawin je. dni. pliss ek. klo bole u tunjuk satu2 hantaran tu.

alinac lover said...

kalo yong confirm failed hahahha

@juera said...

nk bt sndiri jgk r nnti..Insyaallah..:)

Redbloodsnow said...

thumbs up dnie. ko mmg kreatif. aku aritu gerammmm nk berhantaran taw. tp dillah ckp tak payah coz bukan adat org sarawak berhantaran time wedding.

tu yg aku a'ah kan aje...huhu

share the love subaru said...

I’m glad that I had the fortune to stumble across your blog. Its definitely an important issue that not enough people are talking about and I’m glad that I got the chance to see all the angles
This is a great inspiring article.I am pretty much pleased with your good work.You put really very helpful information. Keep it up. Keep blogging. Looking to reading your next post.

qlah said...

wah... kak dni mmg kreatif . hikhik .