Mengidam Makaroni Bakar

-
-
-
-
bila fikirkan juadah berbuka puasa mulalah kecur air liur nak makan itu.. ini... hehe... dni hari ni duk teringin nak makan makaroni bakar. tapi sepanjang dni ke bazar ramadhan tak ada pula yang jual makaroni bakar... sobsss tak tahu nak cari kat mana. nak buat sendiri, malas. pernah buat sekali hari tu resipi tak ok kut tak umpph macam yang dibeli... so, nak buat jadi tak ado semangat...







makaroni bakar yang sedap!





kalau hari ni tak jumpa makaroni bakar, beli murtabak pon jadi la..
;)








Penaja Blog:











27 comments:

Mama Zara said...

tak pe dni, murtabak ngan makaroni bakar tu dh ibarat adik beradik :)

aliesha kirana said...

owh! dni bg AK teringin makaroni bakar pulak ni! haisshh! babap baru tau! hahahaah

icee-yah said...

aah..kalau tak dpt makaroni tu. murtabak pun ok:)

amirah said...

tengok rupa dia pun sedap dini..ermmpp

Zura said...

makaroni bakar ke tue...erm...xpnah makan..

...sWeeT uMi... said...

adoiii dni sama la kiter...umi pun ngidam benda ni...dah try wat tak jadi tu yg frust sgt huhuhu...ada resepi leh share (^_^)

kella said...

dni, makcik kita ada amik tempahan mcaroni bakar ni... tapi dia dok kat kedai mulong.. jauh ke dekat dengan dni?

Effa Akmal said...

cari di kedai yg jual western food la. x pon kat secret recipe pon hade kan.. hehhe.. teringat mase saye mengidam nak makan makaroni bakar dlu. yg peliknye nak mkn makaroni bakar yg dibuat oleh makteh saye. hahhaha.sabar jelah!

qlah said...

salam kak dni . hehe .
sedap kan . haritu qlah beli je kat kedai .

semalam beria qlah google recipe . last2 , tertido tak sempat nak masak . hehe .

*hari ni berbuka kat luar.. hehe ;D

syuE said...

sdap ke? ta pnh mkn.. hehe

thanx comin my blog :)

Cik Azizah said...

manede makaroni bakar kat bazar ramadhan kak. tak pernah tgk pon. hehe makaroni ni pon jijah tak pernah tgk. haha takat murtabak tu tahu lah..ngeee

Cik Wanie Ghani said...

alamak,
sedapnya macaroni bakar,
adoilah,
kecur air liur den nie ha,
hhuhuhuhu

JMR said...

ni umi aku buat makaroni bakar, mmg terbaik la..tak sbr nk blk kg nih..:-p

Uchi kay-f @hmad said...

jumpe murtabak ke makaroni atau beli yg lain ekk dini? ah ha apepun salam ramadhan utk hari ke 6 esok hari insya Allah ;)

cik sakura said...

ala..nampak dah makanan sedap..mengidam juga ni..murtabak daging satu..

miZz_nizZ said...

mrtabak pun sdap!hehe

Affieza said...

Camnilah klu bulan pose...semua benda nmpk terliur jer kan??? Hehe...

lieynanilaz said...

makaroni bakar...akak pun suka...tapi kat sini susah nak cari..huhu..

Tihara said...

wah2..makaroni bakaq..adoih d bolan puasa ini..kena kontrol nafsu makan..huhu :)

Sharinginfoz said...

alamak apasal letak sini...

dak eina said...

dini.... ape ni pos pasal nie.. ahh ngidam gak ah..

Nida said...

Sedapnya nampak makanan tu... Kak Nida rajin juga buat makaroni bakar (sebab akak suka), tp setiap kali buat mesti terbuang sebabnya anak2 dan suami tak berapa nak makan....

GnieSyazni said...

hehe...murtabak pun sodap =)

alinac lover said...

nyum2..sedap~

Qema Amaya said...

hi dini!
sedap makaroni bakar tu
lagi2 kalau tgk mse bulan pose ni kan
hehehe

Salam perkenalan,
Qema Amaya

Myra Jay said...

Akak suka jugak Makaroni bakar tu..
Murtabak pun suka sangat tapi kena berpantang dulu :(

misya said...

teliur