Meletakkan Batu Kristal Pada Tudung Awning

raya tahun n dni beli tudung awning kosong je. pastu tudung tu dni hias sendiri nak letak batu kristal atau jahit sulam. hehe... saja nak berjimat cermat.






setakat hari ni dah siapkan 8 helai tudung letak batu kristal pelbagai design kat tudung tu. letak sekali kat bahagian bawah tudung. memang lambat proses ni tapi rasa bahagia bila dapat buat design pilihan hati tanpa perlu membeli tudung dengan harga yang mahal. dni beli batu kristal yang tak tahu gred apa tapi berkilat dan jenis besar. wohoooOoo bahagia betul ;) kalau beli yang dah siap ada batu kristal pada awning tu memang mahal sket. hehe... ni kosnya memang dapat jimat. Alhamdulillah... gunakan saja kreativiti yang ada...
^___^




p/s:
boros memang boros... tapi berjimat pun tahu jugak dni ni.. hehe..




2 comments:

syuE said...

mhal sgt ke yg de batu2 tu dni? kat ipoh ni RM5 p0wn da dpt taw yg de batu2 tu..

ardinihumaira said...

@syuE

murahnya dear... tudung dni beli ni.. yang kosong saja RM15.. kalau ada batu2 RM18 paling murah tu pun batu2 kecik.. kalau batu2 besar berkilauan RM25... memang shining blink2 tahap tip top batu tu. tapi dialetak sikit je. kalau nak jenis banyak leh cecah berpuluh2. so dni ambil jalan beli batu2 berlian tu sendiri.. modal dalam RM50 untuk batu2 berlian yang jenis besar dan blink2 untuk 1000biji. :)


mungkin berbeza pada jenis kain... begitu juga dengan jenis batu2 berlian tu. ada banyak gred.. yang paling mahal tudung awning yang guna kristal swarovski (tol tak dni eja? hehe ;p). yang tu ratus2 ringgit... tapi kalau beli kristal tu sendiri dah lekatkan sendiri tak cecah ratus pun ^_^