Bedak Miyami Pecah






sedih tau u ols.. dni tak sengaja terhempas bedak compact yang dni kerap guna pakai.. bedak miyami ni.. (dni guna yang no.01-Light). best guna bedak miyami ni sebab bedak ni tak comot. warna dia pun boleh tahan.. tu pasal la dni beli gak walaupun dni pengguna setia produk avon.. bedak compact avon tetap ado.. hehe..







nah.. terus jadi meroyan bedak compact ni.. ado lopak-lopak dan debunga cinta (lagu misha omar)...








so, kalau u ols pengguna bedak compact, silalah jaga bedak compact u ols bebaik.. sebab beliau kalau terhentak sikit mesti merekah-rekah jadinya. pastu berdebu semacam.. ni naseb baek yang dni punya berlobang sikit je. kalo retak sejuta ribu lemon.. haru oooOoo.. tak kuasa nak beli yang baru. tunggu habis dulu la kalau nak beli bedak compact baru kecuali kalau nak beli bedak compact brand lain..



sebab dni jenis tak suka ada stok bedak compact banyak-banyak. kesnya... dni kurang gemar berbedak. wakakaka.. dni lagi suka pakai bb cream atau sunblock je pastu dibiarkan cemtu tanpa oles bedak. tak tau la kenapa..



dulu masa jadi pengguna tegar krim temulawak, menjadi tau bila tak pakai bedak. flawless tahap max jadinya. comel mulus.. tapi sejak susah nak jumpa krim temulawak tu tahun 2005, dni terpaksa tukar krim-krim lain. sedih tau.. sampai skang dni tak jumpa dah krim temulawak jenis hijau tua yang medicated pearl tuh. mana nak cari ntah... kena gi indonesia kot :p



16 comments:

embun d tengah malam said...

sibbek tak pakai..takyah pikir..hehehhehe

FiesyaaChacha said...

uhuks. fiesya pnye bru neyh blusher.. compact powder skalik. seb bek compact powder tinggal skeyt.. blusher bwu meli kowt ta gne lg.. sedeyhh jerr =.=

soffya said...

pia pun pakai..tp no3.aah, elok kn bedak dia

tapi dini, tk elok pakai temualwak tu.mmg molek, tp infect dia nanti, bhy utk kulit tau...

ardinihumaira said...

to embun d tengah malam

hehe.. deen juga tak pakai :p

ardinihumaira said...

to FiesyaaChacha

tu la.. cedeyh kan bila retak benda tu. cam nak lanting tamo guna sebab tak kiut dah. huu

ardinihumaira said...

to soffya

ada dengar juga.. hehe.. kisah lama tu tahun 2005

Tihara said...

bedak miyami..cosway eks..best eks..akak ngan folow me jer..hihi
krim temu alwak tu akak penah pake dulu..ok..sedap je muka..skang dah lama tak jumpa..kena banned ke..akak just tampal muka dengan silky girl fondation..sekali sekala jep.. :)

ardinihumaira said...

a ah cosway.. hik3..

temu raja lawak kot skang kak.. temu lawak dah tader :p kwang3..


silky girl? comel2 kan packaging dia.. ^_^

Kancilbiru said...

krim temulawak tu kat kedai jamu banyak...cth macam kedai jamu kat tesco ke...giant ke...

* mEsSy * said...

yunk!! dh lme aii ngidam2 nak bli bedak tuh.. tapy ta tawu nak carik kat aner.. sobsobsob..

:'(

eyes143.. said...

temulawak kt cnie rasanya ad.. sbb anin slalu jumpa gak..

bedak pixy anin pn suda pecahh.. messy pnya keja.. huh..

kat cnie lak susah nk cari bedak miyami neh.. meroyan anin pulun cari..

ardinihumaira said...

to Kancilbiru

huhu.. lama dah tak jumpa sejak orang cakap bahaya pakai temulawak. tahun 2005 tuh la.. lepas tahun tu, terus cam tak jumpa dah krim tu.. yang ada pun yang jenis lain.. warna hijau pucuk pisang kot..

ardinihumaira said...

to * mEsSy *

jangan nages yunk.. i nak bagi u peta ni.. u gi cosway tau.. hehe.. hanis zalikha pon pakai bedak ni ^_^

ardinihumaira said...

to eyes143..

pixy dni silap beli r warna paling cerah tuh.. sekali pakai, melepak putih.. naseb baik dni beli yang refil punya je.. tapi pixy best gak yunk.. i dengar cite setaraf miyami tau :) jum p beli pixy lagi

eLiza said...

dni,

cuba tgk blog akak ni: http://elyza-nutrablog.blogspot.com. Dlm tu ader senarai kosmetik yg baru saje ditarikbalik. salah satunya krim pearl temulawak.

Dlm krim tu ader tretinoin, sejenis vitamin A tapi dilarang dlm kosmetik. Tgk2 dulu yer?

Myra Jay said...

myra penah 2x baru beli, pkai xsan sminggu dah pecah...huhuuu